هادیشهر
کلیاتی در باره محال گرگر ، تاریخ و سرنوشتاین منطقه ، بزرگان ادیبان شاعران و کلاً در باره گذشته و حال و ...مطالب خواندنی گوناگون و متنوع...
نگارش در تاريخ دو شنبه 25 مهر 1390برچسب:قرض الحسنه , توسط آراز

موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیّر به همت مدیرعامل کنونی موسسه‌ی جوانان خیّر، مهندس رحیم قاسمی و با نام صندوق قرض‌الحسنه جوانان خیّر مرند کار خود را در شهرستان مرند آغاز نمود و با اخذ پروانه‌ی مجوز فعالیت از اطلاعات نیروی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی با امضای اساسنامه تیپ ارایه شده از طرف ناجا، به صورت موسسه‌یی غیرانتفاعی به شماره ثبت 17 اداره ثبت شرکت‌های مرند، در چهارم تیرماه 1381 فعالیت رسمی و پویای خود را آغاز نمود.
صندوق پس‌انداز و قرض‌الحسنه جوانان خیّر در سایه‌ی امانت‌داری و صداقت دست‌اندرکاران آن - که شدیدا به اصول خود پای‌بند بوده و با خوش‌قولی و درست‌کاری نسبت به کار مردم رسیدگی کرده و در جهت رفع نیازهای آنان از نفع مادی صرف‌نظر کرده و با حداقل درآمد به انجام امور اهتمام می‌ورزیدند - در مدت زمان کوتاهی شهرت یافت و تعداد مراجعه‌ی متقاضیان روز به روز افزایش یافت تا حدی که شعبه‌ی  اولیه‌ی این صندوق دیگر نمی‌توانست پاسخ‌گوی متقاضیان باشد و افزایش شعب ضروری به نظر می‌رسید.
در همین اوان، در شهرستان تبریز موسسه‌ی قرض‌الحسنه مولی‌الموحدین فعالیت داشت که اساسنامه‌ی آن در سال 83 مورد تایید اداره‌ی ثبت شرکت‌های تبریز قرار گرفته و تحت شماره‌ی 351 به ثبت رسیده بود. این موسسه در دو استان آذربایجان‌شرقی و غربی فعالیت داشت. اما؛ موسسه‌ی قرض‌الحسنه‌ی مولی‌الموحدین در اواخر سال 1384 با بحران شدید مالی و مدیریتی مواجه شد به‌‌نحوی که امکان بازپرداخت مطالبات مردم را نداشت.
مدیر صندوق قرض‌الحسنه جوانان خیّر که پیش‌تر، تدبیر مدیریتی‌اش را در حل بحران موسسه قرض‌الحسنه جوانان پیرو ولایت قم در  سال 83 نشان داده و این موسسه را از بحران شدید مالی نجات داده بود، این‌بار با اطلاع از ورشکستگی این موسسه‌ی بزرگ، قبول مسوولیت نمود.
وی با هدف خیرخواهی برای کمک به حل مشکلات مردم و بازپرداخت دیون این افراد با درایت و برنامه‌یی بی‌نقص تمام بار بازپرداخت مطالبات و مسوولیت پاسخ‌گویی به مشتریان این موسسه را بر عهده گرفت و در مدت کوتاهی توانست از عهده‌ی دیون مردم برآید. از این رو و طی مذاکرات صورت گرفته مدیریت موسسه‌ی قرض‌الحسنه مولی‌الموحدین به مهندس رحیم قاسمی واگذار گردید.
لازم به ذکر است که موسسه‌ی قرض‌الحسنه‌ جوانان خیّر در منطقه‌ی شمال‌غرب میهن عزیز اسلامی‌مان و تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد.
اصول و آرمان‌های جوانان خیّر در قالب موسسه قرض‌الحسنه سرفصل و دستور کار این موسسه از آغاز تاکنون بوده است. جوانان خیّر با اعتقاد راسخ به این اصول برخورد مودبانه و تکریم توام با رفتاری صمیمانه با ارباب رجوع، انضباط مالی، پاسخ‌گویی سریع در محیطی امن را سرلوحه‌ی کار خود قرار داده و در جهت جلب رضایت مشتری و انجام صحیح وظایف خود تلاش نموده‌اند.
حاصل این تلاش‌های صادقانه اعتماد عمومی مردم و افزایش روزافزون تعداد مراجعان و سپرده‌گذاران به این موسسه بوده است.
توسعه‌ی کمی و کیفی موسسه اما؛ بار مسوولیتی انجام وظیفه و پاسخ‌گویی به موقع به مطالبات مردم را مطالبه می‌نماید که حساس‌تر و خطیرتر از قبل می‌بایست به انجام برسد. چرا که موسسه جوانان خیّر اکنون به قشر وسیعی از جامعه ارایه خدمات نموده و مضافا این‌که اهداف و آرمان‌های بزرگ‌تری متصور است.
این موسسه با هدف رواج سنت نیک قرض‌الحسنه در جامعه و کمک به رفع نیازهای معیشتی مردم از طریق اعطای وام‌های بدون بهره، به فعالیت‌ پرداخته است اما حسن شهرت این موسسه‌ به‌عنوان «کانون نیّت‌های خیر» در میان مردم به‌خاطر اهتمام در انجام امور خیر و کمک به محرومان و مستمندان جامعه بوده است. شرح خدمات خیریه موسسه جوانان خیّر در بخش فعالیت‌های خیریه آمده است.
موسسه قرض‌الحسنه جوانان خیّر ایمان و باور قلبی به خدا را جهت تمام کارها و برنامه‌هایش قرار داده و در همه‌ی امور با تکیه بر قدرت لایزال الهی و با نیت خیر و اهداف خیرخواهانه مسیر راه آینده را برای تحقق آرمان بزرگ خود مشخص می‌نماید. آرمانی که تعهد کاری خود را بر آن بنا نهاده است.
منبع وبلاگ موسسه